torsdag 14 maj 2009

Is crossing the border to Gaza


Välkommen till min blogg.

Jag tänkte att det var dags att börja ge mina nära och kära och alla andra som är intresserade en chans att följa mig här nere i Mellanöstern. Vi får se om jag lyckas.

Om en timme ska jag och Maria ta bussen ner till Ashkelon som är den staden i Israel som ligger närmast Erez crossing. Därifrån tar vi en taxi till gränsövergången. Vi har vart där en gång förut, för ungefär 4 veckor sedan men då blev vi inte insläppta. Den här gången blir vi med största sannorlikhet det. Där väntar en lägenhet, massa förväntansfulla människor och flera spännande veckor med intensivt fältarbete.. men antagligen också väldigt jobbiga upplevelser och syner.

Så jag kommer behöva ert stöd och pepp!

3 kommentarer:

  1. Hejja Emma,

    Living the "fältarbete-dream" of so many of us, ta in, lär, njut! Och igen, var rädd om dig.

    Jag vill höra allt, allt, absolut allt när du är tillbaka. Kram från tråkigt uppsatsskrivande på KTB, without any sort of "crossing-the-border-excitment".

    Sofia

    SvaraRadera
  2. Lycka till och var försiktig.
    Love u!
    Puss

    SvaraRadera
  3. Heja heja Emma! Du är grym!!

    SvaraRadera